Stari kamioni neće moći na europske ceste

Bez autora
Mar 28 2010

Od 1. listopada 2011. godine najmanje 1500 hrvatskih kamiona neće moći voziti cestama Europske Unije jer imaju stara vozila koja ispuštaju previše štetnih plinova. Stoga su hrvatski cestovni prijevoznici dobili od države 46 milijuna kuna subvencija za kupnju novih 639 kamiona s najvišim eko-standardom Euro 5, čije će ispuštanje štetnih plinova biti manje čak 30 puta. U posljednje tri i pol godine broj prijevoznika sa 13.000 smanjio se na 7000, dok je u međunarodnom prijevozu od njih 7000 koji imaju licencu aktivno samo njih 2500. Tih 2500 tvrtki za cestovni prijevoz ima ukupno oko 7000 kamiona, od kojih 1500 neće moći voziti cestama EU jer nemaju ekološki standard. Ostali će moći dobiti dozvole za EU jer imaju standarde Euro 3 ili 4, ali morat će plaćati duplu cestarinu.

Stari kamioni neće moći na europske cesteOd 1. listopada 2011. godine najmanje 1500 hrvatskih kamiona neće moći voziti cestama Europske Unije jer imaju stara vozila koja ispuštaju previše štetnih plinova.

Dvostruka cestarina


Stoga su hrvatski cestovni prijevoznici dobili od države 46 milijuna kuna subvencija za kupnju novih 639 kamiona s najvišim eko-standardom Euro 5, čije će ispuštanje štetnih plinova biti manje čak 30 puta.

Predsjednik Uprave udruženja Hrvatski cestovni prijevoznici Marijan Banelli upozorio je da se u posljednje tri i pol godine broj prijevoznika sa 13.000 smanjio na 7000, dok je u međunarodnom prijevozu od njih 7000 koji imaju licencu aktivno samo njih 2500.

- Tih 2500 tvrtki za cestovni prijevoz ima ukupno oko 7000 kamiona, od kojih 1500 neće moći voziti cestama EU jer nemaju ekološki standard. Ostali će moći dobiti dozvole za EU jer imaju standarde Euro 3 ili 4, ali morat će plaćati duplu cestarinu.

Budući da se prijevozništvo rješava međudržavnim sporazumima, događat će se da, primjerice, vozač kamiona koji nema Euro 5 certifikat može voziti po Sloveniji, a ako ode u Austriju, tamo riskira da ga zaustave i naplate mu kaznu koja se kreće od 17.000 do 30.000 eura - kaže Banelli.

Poticaji za ekovozila


Kako se to ne bi događalo, za svako eko-vozilo registrirani će prijevoznici dobiti od Fonda za energetsku učinkovitost poticaje od 50.000 do 70.000 kuna. Od tog datuma prijevoznici neće moći registrirati svoje novo vozilo ako nema standard Euro 5. Time bi se, tvrdi Dražen Breglec, državni tajnik za promet, dugoročno pomoglo posrnulim hrvatskim cestovnim prijevoznicima. Za stara vozila, ističe Breglec, nema ograničenja, odnosno vozit će samo u zemljama EU koje još nisu uvjetovale Euro 3, 4 ili 5 certifikat.

Nema kupnje novih vozila, nego će prijevoznici morati 639 starih kamiona zamijeniti s istim brojem novih, objašnjava Breglec.

Prosječna starost teretnih vozila u Hrvatskoj je veća od 11 godina, autobusa više od 13 godina, dok je samo 28 posto voznog parka mlađe od 10 godina pa Breglec smatra da će s takvim voznim parkom hrvatski prijevoznici teško moći izdržati konkurenciju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik